Kaeser je otvorio put za trenutno najveću dobit u efikasnosti, a time i za smanjenje troškova energije, kada se koriste kompresori s regulacijom promjenjive brzine. Nakon serije ASD i serija CSD / CSDX sada je opremljena ovom inovativnom tehnologijom pogona.

Varijanta vijčanih kompresora s regulacijom frekvencije serije CSD/CSDX iz kompanije Kaeser raspoloživa je s pogonskim sistemom Siemens sa sinhronizovanom reluktancijom.


Odgovorno postupanje s resursima ubraja se među najvažnije faktore uspeha kompanije Kaeser Kompressoren. Kao jedan od vodećih ponuđača sistema za komprimovani vazduh i vođa u svojoj delatnosti, ova porodična kompanija od skora ponovo postavlja merila: uvođenje sinhronih reluktantnih motora u vijčane kompresore SFC s regulacijom brzine. Nakon serije ASD slede serije CSD i CSDX koje će biti opremljene ovom tehnologijom.

Vijčani kompresori Kaeser zahvaljujući sistemu Sigma Profil osvajaju inovativnim pogonskim konceptima s visokom radnom efikasnošću i pouzdanošću uz istovremeno malu potrebu za energijom i prostorom, u skladu sa motoom kompanijom Kaeser: više komprimovanog vazduha uz manju potrošnju energije. Uvođenje tehnologije sinhronizovane reluktancije bio je prvi korak prema još većoj efikasnosti. Najveća je prednost tog kompletnog rešenja koje je razvijeno u saradnji s našim partnerom za razvoj sistema, kompanijom Siemens, povećanje efikasnosti do deset posto u području delimičnog opterećenja. Zahvaljujući inovativnim motorima i svrstavanju u najviši razred usklađenosti IES2 prema novom standardu energetske efikasnosti DIN EN 50598 ovo rešenje omogućuje dosad neviđene efikasnosti. Tako se npr. u radu s vijčanim kompresorom serije ASD SFC može u proseku godišnje uštedjeti 450 eura na troškovima energije – izračunato na temelju otp. 6.000 radnih sati uz cenu kilovat sata od deset centi. Korisnik tako dobiva maksimalnu fleksibilnost u pogledu svojeg načina primene, odnosno uslova okoline, ali i u pogledu ponašanja pod opterećenjem.

Rešenje regulisanog pogona s visokim stepenom efikasnosti

Stanice komprimovanog vazduha često imaju modularnu konstrukciju: kontinualno aktivni kompresori s motorima IE4 pritom preuzimaju snabdevanje pri osnovnom opterećenju, dok dodatni kompresori za vršno opterećenje na fleksibilan način pokrivaju povećane potrebe za komprimovanim vazduhom pri čemu ih povezuje efikasna zajednička regulacija u sistemu Sigma Air Manager 4.0. Od sada to osiguravaju pogonski sistemi Siemens sa sinhronom reluktancijom koje odlikuju naročito visoki stepen efikasnosti u području delimičnog opterećenja. Osnova njihovog razvoja činjenica je što novi standard DIN-EN-50598 u obzir ne uzima samo pojedinačni stepen efikasnosti pogona, nego u središte procene ekološke prihvatljivosti stavlja stepen efikasnosti celog sistema, što znači da pogonska rešenja sa regulacijom frekvencije se ocenjuje na temelju njihove ukupne efikasnosti. Uz varijantu serije ASD do CSDX s regulacijom broja obrtaja (SFC) Kaeser svojim kupcima širom sveta otvara vrata u klasu uređaja s minimalnom potrošnjom i troškovima pogona.

Najbolje od sinhronog i asinhronog motora

Ova nova, inovativna serija standardnih motora u jednom pogonskom sustavu objedinjuje prednosti asinkronih motora i sinkronih motora. U rotoru se ne upotrebljavaju aluminij, bakar ni skupi magneti od rijetkih elemenata, već ploče od elektročelika posebnog profila i u posebnom rasporedu. To pogon čini robusnim i njegov servis čini jednostavnim kao kod asinkronih motora.

Nasuprot tome, svojstva regulacije mogu se usporediti sa sinhronim motorima: reluktantne motore zbog specifične konstrukcije rotora odlikuje velika dinamičnost, a na rotoru nema dodatnog zagrevanja zbog protoka struje. Odlučujući je faktor optimalna prilagođenost celokupnog pogonskog sistema, dakle usklađenost frekventnog regulatora i motora. Ta je kombinacija optimalno usklađena, čime pruža mogućnost maksimalne uštede energije.

Motor sa sinhronizovanom reluktancijom u upoređenju sa drugim motorima pokazuje značajno bolje vrednosti stepena efikasnosti